Семінар учителів-словесників у Раделицькому НВК

Найважливіші питання, які потрібно вирішити в процесі побудови НУШ: яким має бути сучасний учитель, які методи й прийоми використовувати, щоб діти покоління Z не були пасивними спостерігачами навчального процесу, а його активними учасниками. Тому саме ці проблеми обговорювали учасники семінару-практикуму, проведеного на базі Раделицького НВК. Учителі-словесники із надзвичайним задоволенням спостерігали за роботою своєї колеги – Савки Наталії Ігорівни. Підсумковий урок у 5 класі з теми «Словосполучення» Наталія Ігорівна розпочала з моменту-інтриги: на заняття запрошені гості – Розум, Кмітливість і Винахідливість, а ще учні дізналися про невідомий кам’яний форт Байяр, розташований біля атлантичного узбережжя Франції в протоці Антіош. Щоб потрапити туди, діти мусіли  сплести міцну сітку з фразеологізмів (метод «Павутинка»). Учні були надзвичайно активні, уболівали за роботу своїх команд, допомагали один одному, щоб здобути якомога більше ключів і відкрити скриньку зі скарбами знань. Савка Н. І. довела, що якщо вчитель правильно зорганізує навчальний процес, то діти з цікавістю пізнаватимуть усе нове для них.

Підсумовуючи, методист відділу освіти Грабовенська О. М. зазначила, що таланти українських учителів невичерпні, що успіх освітніх реформ залежить від кожного освітянина зокрема. І якщо ми будемо у своїй педагогічній практиці використовувати методи активного навчання, якщо пріоритетною стане педагогіка партнерства, то зміни не за горами. А що все буде саме так – свідчить відвіданий учителями урок-мандрівка, проведений Савкою Н. І.

Знаковим також для НУШ є впровадження інклюзивного навчання в  загальну освітню систему. Це важливий, але надто непростий крок, адже існують проблеми адаптації як для дітей з освітніми потребами, так і для вчителів та класу загалом. За один рік докорінно систему змінити неможливо, але постійна робота над собою, зміна усталених поглядів на інклюзивну освіту наближає нас до цієї мети. Своїм досвідом та баченням проблем інклюзивної освіти поділилася з учасниками семінару учитель англійської мови Гірського НВК, тренер учителів англійської мови НУШ Харко Наталія Володимирівна. Проводячи тренінг з учителями, Харко Н. В. звернула увагу на загальне поняття інклюзивної освіти. Учасники семінару з’ясували спільно, якою є і якою має бути інклюзивна освіта, що слід зробити для того, щоб процес адаптації дітей в інклюзивному середовищі пройшов безболісно.На завершення семінару всі його учасники були одностайні в одному: перед сучасною школою стоїть завдання сформувати в дітях основні життєві компетентності,тому тільки вчитель ХХІ століття може підготувати учня ХХІ століття. Тож кожен освітянин повинен залишити минуле в минулому й прагнути   стати вчителем ХХІ століття!